Co wybrać? Leczenie kanałowe czy implanty?

Skutki krwawienia dziąseł
24 lutego, 2021
Kiedy trzeba nosić aparat retencyjny?
25 lutego, 2021

Co wybrać? Leczenie kanałowe czy implanty?

Fundamentalnym przeznaczeniem leczenia kanałowego jest wyleczenie zaatakowanej bakteriami miazgi zęba. Taki typ leczenia uznaje się za jeden z najtrudniejszych zadań lekarza endodonty zajmującego się leczeniem kanałowym, jednak znaczna część wykonywanych pod mikroskopem zabiegów gwarantuje oczekiwane skutki. Leczenie kanałowe jest sposobem na uratowanie naturalnego zęba. Dzięki wysokiej efektywności tego zabiegu, obecnie możliwe jest zatrzymanie zębów, które jeszcze kilka lat temu były zwykle wyrywane.

Tymczasem implanty są bardzo trwałe, a zamocowane na nich mosty czy korony protetyczne wiernie oddają naturalne zęby. W głównej mierze, jeżeli pacjent przestrzega higieny jamy ustnej, implanty są w świetnym stanie do końca życia oraz są jednymi z najlepszych technik wypełnienia luki po utraconym zębie. Dzięki leczeniu kanałowemu ząb w większości pozostaje naturalny. Rolą stomatologa jest tylko odnowa korony zębowej. W przypadku usuwania zębów uzupełnienie luki jest potrzebne z uwagi na zdrowie jamy ustnej.

Dobrze jest także zwrócić uwagę na koszty. Choć oba rozwiązania są wysoce efektywne, a za ich sprawą pacjent nadal może cieszyć się zdrowym uzębieniem bez bólu, ceny leczenia kanałowego są mniejsze niż w przypadku zabiegu wstawienia implantu. Przed ostateczną decyzją, co z robić w przypadku bolącego, głęboko zainfekowanego zęba, trzeba się ocenić razem z dentystą, które rozwiązanie będzie najodpowiedniejsze.